Friday, July 5, 2024

Azi in bucătărie (plus o rețetă)











Azi a fost o zi de gatit mancare de post. Ce mult imi place mâncarea aceasta de vara, ușoară si sănătoasă, cu multă culoare și ulei de măsline din belsug. Uleiul este de la maslinul nostru netratat/ bio :))
Pentru hummus am folosit naut de la congelator și a ieșit foarte bun.
Sunt atentă sa adaug verdeturi si condimente care conferă proprietati curative alimentelor. Mereu gătesc cu usturoi, ardei iute, pudră de piper cayenne si verdeturi functie de rețetă, azi am avut busuioc proaspăt. 
Pe cat posibil cumpăr usturoi si condimente bio, condimentele convenționale sunt iradiate pentru a li se prelungi valabilitatea și nu mai poseda proprietati curative, m-am cărat din România cu turmeric și scorțișoară adevarata, Ceylon, de la DM, cumin din Auchan, toate bio și cu o aromă inegalabilă fata de cele convenționale. 
Sunt atentă sa consum zilnic antioxidanti și acum, ca e vara, imi intrerup postul intermitent cu un smoothie din banana si fructe de pădure congelate cu lapte de ovăz, la cat de cald e in Grecia acest smoothie este foarte racoritor și mai gustos decat o înghețată!

Am făcut si un chec de banane delicios, nici nu ai zice ca e de post.
Las reteta în caz că vreti sa il încercați.


Chec cu banane 

Ingrediente:

3-4 banane (am folosit 4 banane medii)
75 grame ulei de cocos
75 grame zahăr brun
215 grame faina 
1 linguriță praf de copt *
1 linguriță bicarbonat de sodiu *
30 ml lapte vegetal (*doar daca aluatul e prea gros)
Un praf de sare
Nuci tocate
Ciocolată amaruie (Am folosit 4 pătrate de ciocolată 70% cacao J D Gross de la Lidl)

* lingurița de bicarbonat și praf de copt sa nu fie rasă, sa fie cu puțin vârf. 

Bananele trebuie să fie foarte bine coapte, sa aiba pete maronii pe coajă. 

Pasam bananele până devin piure dar sa mai aiba un pic de textură. Peste bananele pasate adăugăm uleiul de cocos și zahărul și amestecăm. 
Peste amestecul de banane adăugăm faina, praful de copt si bicarbonatul de sodiu si amestecăm cu o spatula cu mișcări ample de jos in sus, avand grija sa nu omogenizam prea mult compozitia. Compozitia trebuie să aiba ceva textura si daca sunt portiuni cu putina făină neincoroporata nu este o problemă. 
După ce am amestecat ingredientele adăugăm nuca și ciocolata tocate și amestecăm iar cat sa distribuim uniform nuca și ciocolata, având însă grija sa nu amestecăm prea mult aluatul. 
Turnam aluatul într-o formă de chec tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 grade.
Coacem 50-60 minute și verificăm cu scobitoarea checul.
Eu l-am copt 30 minute la 180 grade și restul de 30 minute la 160 grade.

Este un chec care se face simplu, într-un singur vas, nu murdarim toata bucataria, singurul lucru greu legat de acest chec este sa asteptam sa se răcească:))

Pofta mare!








 





1 comment:

Maria said...

Cât de bine arată toate! Rețeta este binevenita, ca de altfel tot ce ai gătit este o sursă de inspirație. Spor in toate cele de folos!

Azi in bucătărie (plus o rețetă)

Azi a fost o zi de gatit mancare de post. Ce mult imi place mâncarea aceasta de vara, ușoară si sănătoasă, cu multă culoare și ulei de măsli...