Tuesday, January 2, 2024

De Anul Nou







Mi-am propus sa nu gătesc mult de sărbătorile acestea, accentul trebuie să fie pe sărbătoare și nu pe mâncare, plus multa mâncare inseamna mai multă muncă, ceea ce înseamnă mai multă oboseală și când ești obosit parca nu-ti mai arde de nimic, nu mai zic de lancezeala care urmeaza unei mese copioase cand trebuie sa fie exact invers, sa fim plini de energie si bucurie de sărbătoare, sa ne hrănim din Sfânta Împărtășanie de Nașterea Domnului. 

De Crăciun mi-a iesit și am facut doar 2(!) feluri de mancare: supa de pui cu avgolemono - sos grecesc din galbenusuri și suc de lămâie și Kokkinisto - carne de vițel în sos roșu, fragezita cu vin roșu și aromatizata cu scorțișoară și cuisoare, servită cu paste și salata de brocoli. 
De anul nou, insa, am exagerat cu mancarea, a fost prea mult pentru noi și am lancezit de la atata mâncare.

Am avut rulouri marinate din speck umplute cu brânză cu marar, plăcintă dobrogeana, o bombă culinară, pulpa de miel cu cartofi la cuptor în sos de muștar, miere și suc de lămâie servit cu tzatziki și salata verde și la sfarsit tort ciocolatos din blat umed de ciocolată umplut cu crema fina si mătăsoasă de ciocolată, o nebunie, dar nebunie a fost si pentru sistemul nostru digestiv.

Pentru 2024 imi propun mai puțin zahăr și mai puține excese culinare.

6 comments:

din casuta noastra said...

Luiza, toate arata foarte apetisant, însă pentru mine plăcinta și salata sunt minunate. Sunt convinsa că au fost delicioase.
In urma controlului de la Cluj și noi trebuie să mai reducem din zahar. Sa vedem daca ne iese, că suntem mari amatori de dulciuri
Pupici❤️

Luiza said...

Asta e si marea mea slăbiciune. Acum ca ajung in țară o sa am o grămadă de tentații (amandine, eclere, cremsnit, etc), sa vad cum o sa le fac fata! :))
Salata verde e din curtea noastră, minunata, crocanta și gustoasă.

din casuta noastra said...

Într-adevăr, cam greu in tara cu toate tentațiile delicioase😀. Întrerupi regimul cât ești în țară, și îl reiei când ajungi acasă.
Ce bine că au curte și poți avea legumele tale. Este un mare avantaj.

Luiza said...

O sa incerc sa fiu cat mai disciplinata! :))

din casuta noastra said...

Doamne ajuta sa reusesti.

Luiza said...

☦☦☦

 

Credinta, nadejde, iubire. Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template