Thursday, January 4, 2024

Azi in bucătărie

Azi am pregatit varza în stil german cu varza murata, ceapă, mar și boabe de piper. Am sotat legumele in ulei de masline ca sa pot manca si in post.
Varza, tăiată fideluta, am pus-o eu la borcan și am lăsat-o 2+ saptamani sa se mureze. 

Supa gelatinoasa din aripioare și spinari de pui. O fierb la slow cooker 9 ore, apoi strecor și o pun la frigider. Beau zilnic din această supa minunata plina de colagen. De obicei o fac cu morcovi, telina, păstarnac și telina apio dar azi am avut doar morcovi în casă.

Piure din mere facut la oala sub presiune instant pot. Am adăugat 2 lingurițe miere, baton de scorțișoară și mirodenii germane pentru turta dulce. 
Cand merele au fost gata le-am pasat la blender-ul de mare viteza si apoi le-am mai gătit un pic pe aragaz, cat sa se mai îngroașă compoziția. A rezultat un piure foarte fin și aromat.

Sucul de dimineață cu care imi întrerup postul.

Ouă de la găinile mele și varza murata coreeana Kimchi. Imi place la nebunie varza asta și imi place sa o mănânc cu omletă dar și cu mâncăruri coreene. O pregătesc eu din varza chinezească (nappa), fulgi de ardei iute, sos de pește, morcov si ridiche tăiate bastonase, usturoi si ghimbir. Este foarte sanatoasa si se mureaza mai repede decat varza noastra la borcan.


Cappuccino cu miere si spumă de lapte.

La masa de seara am băut supa de pui gelatinoasa. 

Si am mâncat varza murata calita cu cârnat bio, fără chimicale. Delicios.


Am mai mâncat și câteva linguri de piure de mere și am băut și moare de varză  
Incerc sa mănânc in mod regulat murături facute de mine, în casă. 







4 comments:

din casuta noastra said...

Murăturile pe baza de saramura făcute în casă sunt un miracol pentru stomac, dar și pentru curățirea organismului. O cunoștință de-a părinților, medic, le numea "matura organismului".
Delicios meniul tau.

Luiza said...

Cu adevarat sunt miraculoase pentru sanatate. Eu ma ghidez mult după principiile alimentației tradiționale, cum au mâncat bunicii și strabunicii, ca altfel cu atatea curente (care se bat cap in cap) in nutritie nu mai stii ce sa crezi.

din casuta noastra said...

Tot așa mi-am propus și eu. Acum, că trebuie sa scot din alimentație, pentru o luna de zile, tot ceea ce este lactat, precum și carnea, voi manca așa cum mănânci bunicii: varza, cartofi, legumele pe care le am eu conservate. Pentru că, daca incep cu tot felul de legume, așa-zise proaspete din supermarket, nu rezolv nimic, fiind alergica si la E-uri.

Luiza said...

Succes cu dieta!

 

Credinta, nadejde, iubire. Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template